Google+ Τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες; ~ LEXIA L.D.S.

Ακολουθήστε μας:

Τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες;





Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν μία υπαρκτή ιδιαιτερότητα η οποία επηρεάζει την ζωή των ανθρώπων κατά την σχολική ηλικία αλλά και μετέπειτα, στην ακαδημαϊκή αλλά και επαγγεματική ζωή. Επηρεάζουν την ικανότητα του εγκεφάλου στην πρόσληψη, επεξεργασία, απομνημόνευση, αντίδραση και επικοινωνία των πληροφοριών. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι για την ακρίβεια μία ομάδα διαταραχών, ή όπως αλλιώς λέγεται, ένας όρος-ομπρέλα, ο οποίος χαρακτηρίζει ένα φάσμα δυσκολιών και όχι μόνο μία διαταραχή.

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν έχουν σχέση με τις διανοητικές δυσκολίες (νοητική υστέρηση / ανωριμότητα), αισθητηριακές αναπηρίες (οπτικές ή ακουστικές) ή διαταραχές του αυτιστικού φάσματος. Οι άνθρωποι που έχουν Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν μέτρια ή άνω του μετρίου νοημοσύνη, αλλά, παρ' όλα αυτά, αγωνίζονται να κατακτήσουν δεξιότητες, οι οποίες έχουν αντίκτυπο στην απόδοση στο σχολείο, στο σπίτι, στην κοινωνία και στον εργασιακό χώρο. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ισόβιες και όσο το νωρίτερο αναγνωριστούν και διαγνωστούν, τόσο νωρίτερα θα μπορέσουν να ληφθούν τα κατάλληλα παρεμβατικά μέτρα για να αποτραπούν ή να ξεπεραστούν οι δυσκολίες τις οποίες παρουσιάζουν.


Πως μπορεις να καταλαβεις εαν καποιος εχει καποια Μαθησιακη Δυσκολια;

Το σήμα κατατεθέν μίας Μαθησιακής Δυσκολίας είναι το ξεκάθαρο και ανεξήγητο χάσμα μεταξύ του προσδοκώμενου επιπέδου επιτυχίας ενός ατόμου και της απόδοσής του στην πραγματικότητα. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες επηρεάζουν κάθε άτομο με διαφορετικό τρόπο και παρουσιάζονται διαφορετικά κατά τα διάφορα αναπτυξιακά στάδια. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες ποικίλουν σε δριμύτητα από ελαφριές έως βαριές και δεν είναι ασυνήθιστο για κάποιον να έχει παραπάνω από μία Μαθησιακή Δυσκολία. Επιπλέον, περίπου το ένα τρίτο των ατόμων με Μαθησιακές Δυσκολίες έχει ως συνοδή δυσκολία την Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (Δ.Ε.Π./Υ.). Παρόλο που οι δύο αυτές δυσκολίες έχουν κοινά χαρακτηριστικά, όπως δυσκολία στην συγκέντρωση, μνήμη και δεξιότητες οργάνωσης, δεν είναι ίδιες κατηγορίες διαταραχών. Δυστυχώς, οι Μαθησιακές Δυσκολίες συχνά συγχέονται με την Δ.Ε.Π./Υ. και αναγνωρίζονται εσφαλμένα ως τεμπελιά ή συσχετίζονται με συναισθηματικές ή συμπεριφοριστικές διαταραχές. Η παρατήρηση, το ενδιαφέρον και η συνεργασία με τους φορείς και τα άτομα που εμπλέκονται στη εκπαίδευση με τους γονείς του παιδιού είναι ουσιώδη και απαραίτητα χαρακτηριστικά.


Οι Μαθησιακές Δυσκολίες μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα ενός ατόμου στους τομείς της

  • Ακοής
  • Ομιλίας
  • Ανάγνωσης
  • Γραφής
  • Ορθογραφίας
  • Λογικής/Αναλυτικής σκέψης
  • Μαθηματικών

Ο παρακάτω πίνακας περιγράφει τους τύπους των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και των σχετιζόμενων διαταραχών.

Ορολογία Μαθησιακών Δυσκολιών
Είδος Δυσκολίας
Περιοχή Δυσκολίας
Συμπτώματα τα οποία περιλαμβάνουν δυσκολία με
Παράδειγμα
Γλωσσική επεξεργασία
Συγχέει τα ονόματα των γραμμάτων με το πώς ακούγονται, έχει δυσκολία στον συνδυασμό των ήχων αυτών στον σχηματισμό των λέξεων, αργός ρυθμός ανάγνωσης, δυσκολία στην κατανόηση και ανάκληση αυτού που μόλις διάβασε
Δυσαριθμησία
Δεξιότητες στα μαθηματικά
  • Υπολογισμοί
  • Ανάκληση μαθηματικών εννοιών
  • Έννοιες χρόνου και χρημάτων
Δυσκολία στο να μετρά μέχρι τα είκοσι, τα τριάντα, τα σαράντα, αδυναμία στην μαθηματική διανοητική ικανότητα, δυσκολία με τις χωρικές οδηγίες
Γραπτή έκφραση
  • Γραφικός χαρακτήρας
  • Έκθεση ιδεών
Δυσκατάληπτος ή ακατάληπτος γραφικός χαρακτήρας, δυσκολία με την οργάνωση ιδεών για την συγγραφή έκθεσης ιδεών
Γραφή
  • Ορθογραφία
  • Γραπτή σύνθεση – Έκθεση ιδεών
Λάθη στην τοποθέτηση των γραφημάτων στο χώρο, Φωνολογικά Λάθη, Λάθη Χρήσης (Ιστορική Ορθογραφία), Λάθη στη χρήση διαφορετικών γραμμάτων ενός ίδιου ήχου, Λάθη συμφωνίας γραμματικής κλίσης, Αντικατάσταση λέξεων, Ομόηχες λέξεις
Δυσπραξία
Λεπτή κινητικότητα
  • Συντονισμός
  • Ακρίβεια - επιδεξιότητα στον χειρισμό των χεριών και των λεπτών κινήσεων αυτών
Δυσκολία χειρισμού ψαλιδιών, κουμπιών. Δυσκολία στη ζωγραφική
Ομιλία
Ανάγνωση
Γραπτή έκφραση
  • Εκφραστικού τύπου: λεξιλόγιο, έκφραση, ανάλυση λέξεων, σύνταξη
  • Προσληπτικού τύπου: κατανόηση, ομιλία, ακουστική μνήμη,
Δυσκολία στην κατανόηση του νοήματος του προφορικού λόγου ή/και γραπτού, στην γραπτή ή/και προφορική έκφραση. Δυσκολία στην απόδοση ετικετών σε αντικείμενα και στην αναγνώριση ετικετών. Νιώθει ότι οι λέξεις «βρίσκονται στην άκρη της γλώσσας» του, έχει πολλά να πει, αλλά δεν βρίσκει τις κατάλληλες λέξεις. Μπορεί να περιγράψει ή να ζωγραφίσει ένα αντικείμενο, αλλά δεν μπορεί να πει το όνομά του
Διαταραχές Επεξεργασίας της Πληροφορίας
Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας
Ερμηνεία ακουστικών πληροφοριών
  • Γλωσσική ανάπτυξη
  • Ανάγνωση
Δυσκολία στην πρόβλεψη του πώς ένας ομιλητής μπορεί να τελειώσει μία πρόταση
Διαταραχή Οπτικής Επεξεργασίας
Ερμηνεία οπτικών πληροφοριών
  • Ανάγνωση
  • Γραφή
  • Μαθηματικά
Δυσκολία στον διαχωρισμό των γραμμάτων όπως το “h” και “n”
Λοιπές Σχετιζόμενες Διαταραχές
Συγκέντρωση και εστιαση
  • Υπερδραστηριότητα
  • Αφηρημάδα
  • Παρορμητικότητα
Δεν μπορεί να μείνει ακίνητος, χάνει γρήγορα το ενδιαφέρον, είναι αφηρημένος
 



Τι προκαλει τις Μαθησιακες Δυσκολιες;

Οι ειδικοί δεν έχουν καταλήξει στην θεωρία σχετικά με το τι προκαλεί τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Στην πραγματικότητα, συχνά δεν υπάρχει ξεκάθαρη αιτία για τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες μπορούν να προκαλώνται από


  • Κληρονομικότητα. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες συχνά περνούν από γενιά σε γενιά στις οικογένειες. Τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι πιθανό να έχουν γονείς ή άλλους συγγενείς με παρόμοιες δυσκολίες..
  • Προβλήματα κατά την κύηση και τον τοκετό. Μία ασθένεια ή ένα τραύμα πριν ή κατά τον τοκετό μπορεί να προκαλέσει μία Μαθησιακή Δυσκολία. Η χρήση ουσιών και αλκοόλ κατά την εγκυμοσύνη, το χαμηλό βάρος του μωρού, η έλλειψη οξυγόνου και ο πρόωρος ή παρατεταμένος τοκετός μπορεί επίσης να καταλήξει σε κάποια Μαθησιακή Δυσκολία.
  • Γεγονότα μετά τον τοκετό. Σοβαρές ασθένιες, κρανιακά τραύματα, φτωχή διατροφή και έκθεση σε τοξίνες όπως ο μόλυβδος μπορούν να συντελέσουν στην εμφάνιση μίας Μαθησιακής Δυσκολίας.

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν προκαλούνται από κάποια οικονομική μειονεξία ή πολιτισμική διαφορά, ούτε είναι αποτέλεσμα απουσίας εκπαιδευτικών ευκαιριών ή αποστερημένου πολιτισμικού περιβάλλοντος. Παρ' όλα αυτά, τα παιδιά που στερούνται την έγκαιρη και αποτελεσματική διδασκαλία κατά την διάρκεια των κρίσιμων σταδίων στην ανάπτυξή τους διατρέχουν μεγάλο κίνδυνο για την εμφάνιση Μαθησιακών Δυσκολιών κατά τα σχολικά χρόνια και μετά.

Ποσο συχνες ειναι οι Μαθησιακες Δυσκολιες;

Στις ημέρες μας, περίπου 2,4 εκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλίκιας στις Η.Π.Α. έχουν διαγνωστεί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και λαμβάνουν κάποιου είδους εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη. Αυτός ο αριθμός δεν περιλαμβάνει τα παιδιά που φοιτούν σε ιδιωτικά ή εκκλησιαστικά σχολεία ή εκείνα που κάνουν μάθημα στο σπίτι. Το ποσοστό του πληθυσμού το οποίο επηρεάζεται από τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, είναι έως 10%, δηλαδή 2 με 3 παιδιά ανά τάξη.

Τι μπορειτε να κανετε σχετικα με τις Μαθησιακες Δυσκολιες;

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν ισόβιες προκλήσεις. Παρόλο που δεν εξαφανίζονται, δεν πρέπει να αποτελούν εμπόδιο προς την κατάκτηση των στόχων ενός ατόμου. Μία Μαθησιακή Δυσκολία δεν είναι μία ασθένεια και δεν υπάρχει μία μόνο μέθοδος αντιμετώπισης ή παρέμβασης η οποία να είναι αποτελεσματική σε όλους. Το πρώτο βήμα στην υπέρβαση των δυσκολιών είναι η αναγνώριση της ύπαρξής τους.  Μέσα από την παρατήρηση και καταγραφή των συμπτωμάτων, των δυσκολιών, των επίμονων λαθών και την κατηγοριοποίησή τους, ένας Ειδικός Παιδαγωγός πέρα από την ειδική διδασκαλία κατόπιν διάγνωσης, μπορεί να είναι σε θέση να κάνει μία ανεπίσημη εκτίμηση των ενδεχόμενων Μαθησιακών Δυσκολιών. Αυτό όμως δεν αντικαθιστά μία επίσημη εκτίμηση και διάγνωση από μία διεπιστημονική ομάδα - επιτροπή η οποία είναι αρμόδια να παρέχει το τελικό ή προσωρινό (για αναπτυξιακούς λόγους) πόρισμα. Μία διεξοδική εξέταση όλων των ανησυχιών μας σε έναν αρμόδιο φορέα θα μας παρέχει την κατάλληλη διάγνωση για την πραγματική δυσκολία που μπορεί να αντιμετωπίζει κάποιο άτομο. Κάντε κλικ εδώ, εδώ και εδώ.


 Μαθησιακες Δυσκολιες στα παιδια

Η πρώιμη διάγνωση είναι ζωτικής σημασίας στο να βοηθηθεί το παιδί στην ακαδημαϊκή και κοινωνική επιτυχία. Η προσεκτική και ειλικρινής παρατήρηση είναι το κλειδί στην κατανόηση του πόσο καλά προοδεύει το παιδί στην ανάπτυξή των δεξιοτήτων του στους σημαντικούς τομείς, όπως στον εκφραστικό και δεκτικό λόγο, λεπτή και αδρή κινητικότητα, προσοχή και κοινωνικοποίηση. Ακόμα και στην προσχολική ηλικία μπορούν να φανούν κάποιες ενδείξεις κινδύνου για Μαθησιακές Δυσκολίες. Για κάποια παιδιά η Μαθησιακή Δυσκολία δεν θα εκφραστεί πριν το Γυμνάσιο ή ακόμα και το Λύκειο.

Υποπτεύεστε ότι το παιδί σας παρουσιάζει σημάδια μίας Μαθησιακής Δυσκολίας; Παραμείνετε ψύχραιμοι. Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας που λέει ότι όποιος δεν παρουσιάζει σε συγκεκριμένο στάδιο ή ηλικία ανάπτυξη κάποιων δεξιοτήτων, έχει Μαθησιακή Δυσκολία. Υπάρχει μία σειρά άλλων περιπτώσεων οι οποίες πρέπει πρώτα να αποκλειστούν για να φτάσουμε σε σημείο να διευρευνήσουμε την περίπτωση Μαθησιακής Δυσκολίας. Μοιραστείτε τις ανησυχίες σας με τους δασκάλους - καθηγητές και άλλους παιδαγωγούς οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το παιδί. Αναζητήστε περισσότερες ειδικές πληροφορίες και λεπτομέρειες. Η ιδιαιτερότητα του να έχεις μία Μαθησιακή Δυσκολία δεν είναι λόγος ντροπής, ούτε πρέπει να είναι ένα θέμα ταμπού. Σκεφτείτε: πώς θα διαχειριζόσασταν το ότι το παιδί σας έχει αχρωματοψία; Είναι ένα χαρακτηριστικό του ατόμου, δεν είναι κάτι το οποίο είναι το άτομο. Εάν αποδεχτούμε και παρέμβουμε σε αυτό, δεν θα αποτελέσει πρόβλημα στην ζωή του. Δεν είναι ντροπή να έχεις μία Μαθησιακή Δυσκολία. Ντροπή είναι να γνωρίζεις την δυσκολία και να μην παρέχεις την βοήθεια που χρειάζεται και αξίζει το παιδί..

Από την στιγμή που το παιδί διαγιγνώσκεται να έχει μία Μαθησιακή Δυσκολία, μάθετε όσα περισσότερα μπορείτε σχετικά με τα είδη της υποστήριξης τα οποία είναι διαθέσιμα στον δημόσιο και ιδωτικό τομέα. Εξίσου σημαντικό είναι να βοηθήσετε το παιδί να κατανοήσει τις ειδικές δυσκολίες του, να το διαβεβαιώσετε ότι μία Μαθησιακή Δυσκολία δεν είναι ένα απροσπέλαστο εμπόδιο και ότι δεν είναι μόνο του: και άλλα παιδιά αγωνίζονται και οι ενήλικοι είναι εδώ για να βοηθήσουν.





 Μαθησιακες Δυσκολιες στους ενηλικους

Δεν είναι ποτέ αργά για να διαγνώσετε και να λάβετε βοήθεια για μία Μαθησιακή Δυσκολία. Ανακαλύπτοντας την Μαθησιακή Δυσκολία σας μπορεί να είναι μία μεγάλη ανακούφιση, καθώς τόσο καιρό δεν μπορούσατε να εξηγήσετε τον λόγο που δυσκολεύεστε.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις κατά τις οποίες ακόμα και μία "κρυμμένη" Μαθησιακή Δυσκολία, επανέρχεται μετά από χρόνια, όταν, π.χ. προσπαθήσατε να μάθετε μία ξένη γλώσσα.


Διευκολυνσεις και τροποποιησεις

Μετά την διάγνωση μίας Μαθησιακής Δυσκολίας, υπάρχουν αρκετά είδη υποστήριξης τα οποία μπορούν να επιλεχθούν. Επιπλέον των επιλογών που αντιμετωπίζουν αυτού του είδους τις δυσκολίες στο δημόσιο σχολείο και στο πλαίσιο της γενικής αγωγής, μπορείτε να επιλέξετε ειδικευμένες, εξατομικευμένες και βιωματικές παρεμβάσεις και τροποποιημένη διδασκαλία. Ακόμα, τα άτομα με Μαθησιακές Δυσκολίες δικαιούνται διευκολύνσεις όπως επιπλέον χρόνο, βοηθητικά μέσα, έως και συνοδούς, και τροποποιήσεις, όπως συντομευμένα διαγωνίσματα ή εναλλακτικές εργασίες και επιπλέον επιλογές στο πως θα τις ολοκληρώσουν.




Μαθησιακες Δυσκολιες στις Ξενες Γλωσσες


Οι δυσκολίες οι οποίες υπάρχουν στην μητρική γλώσσα μεταφέρονται και κατά την εκμάθηση της ξένης. Έτσι, ό, τι αναφέραμε παραπάνω σχετικά με την παρέμβαση η οποία μπορεί να λειτουργήσει θετικά στην αντιμετώπιση της εκάστοτε δυσκολίας, υπάρχει και εδώ.

Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών Lexia Language Development School (Σχολή Γλωσσικής Ανάπτυξης) είναι προσανατολισμένο στη διδασκαλία μαθητών κάθε ηλικίας με ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες.


Η Φιλοσοφία μας στο Lexia L.D.S.


Η φιλοσοφία κάθε εξατομικευμένης διδακτικής προσέγγισης βασίζεται στις παρακάτω αρχές:
1) Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι χάρισμα.
2) Κάθε παιδί, έφηβος ή ενήλικος είναι ξεχωριστός.
3) Ένας μαθητής με Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να είναι τόσο πετυχημένος, όσο οποιοσδήποτε άλλος.


Η Μεθοδολογία μας


Το Lexia Language Development School περιλαμβάνει και εφαρμόζει ειδικές μεθόδους διδασκαλίας οι οποίες ενσωματώνουν ατομικό ή ομαδικό μάθημα, μαθητοκεντρική, εξατομικευμένη, διαδραστική, βιωματική, καταδυτική και πολυαισθητηριακή διδασκαλία. Αυτές οι προσεγγίσεις δομούνται πάνω στα δυνατά σημεία του κάθε μαθητή. Επιπλέον, η διαρκής και δυναμική αξιολόγηση της ενδεχόμενης Μαθησιακής Δυσκολίας η οποία εφαρμόζεται είναι απαραίτητη για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της κατάλληλης διδακτικής μεθόδου.

Η κάθε εξατομικευμένη παρέμβαση γίνεται είτε ατομικά, είτε στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης, όπως προορίζεται από την Παιδαγωγική της Ένταξης την οποία ακολουθούμε.

Το Πρόγραμμα Σπουδών μας είναι αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας και σχεδιασμού και ενσωματώνει όλες τις τρέχουσες εξελίξεις στους τομείς της Ειδικής Αγωγής, της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και σε άλλους σχετιζόμενους τομείς. Μέσα από το Πρόγραμμα Σπουδών μας δίνεται η δυνατότητα του σχεδιασμού του εκάστοτε Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος με διαρθρωμένο Πλάνο Ύλης για κάθε μαθητή με ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες. 

Διδάσκονται:


Όλα τα επίπεδα.
Όλες οι ηλικίες (παιδιά, έφηβοι και ενήλικοι).
Όλα τα πτυχία (Cambridge - Michigan), καθώς και τα ειδικά πτυχία: TOEIC, TOEFL, IELTS.

Η προετοιμασία για τα ειδικά μαθήματα στις Ξένες Γλώσσες των Πανελλαδικών εξετάσεων.


Ακολουθήστε μας:

 

Facebook: https://www.facebook.com/lexialds/

Linkedin: http://www.linkedin.com/company/lexia-l-d-s-/ 

Twitter: https://twitter.com/LexiaLDS 

Google+: http://www.gplus.to/lexialds 

Pinterest: http://www.pinterest.com/lexialds/ 

VKontakte: http://vk.com/lexialds

 

ή στείλτε μας e-mail: 


lexialds@gmail.com


 

Το κέντρο Ξένων Γλωσσών Lexia Language Development School (Σχολή Γλωσσικής Ανάπτυξης) είναι προσανατολισμένο στη διδασκαλία μαθητών κάθε ηλικίας με ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες. - See more at: http://lexialds.blogspot.gr/p/home-page.html#sthash.V3XBV7Qh.dpuf
Το κέντρο Ξένων Γλωσσών Lexia Language Development School (Σχολή Γλωσσικής Ανάπτυξης) είναι προσανατολισμένο στη διδασκαλία μαθητών κάθε ηλικίας με ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες. - See more at: http://lexialds.blogspot.gr/p/home-page.html#sthash.V3XBV7Qh.dpuf


Το κέντρο Ξένων Γλωσσών Lexia Language Development School (Σχολή Γλωσσικής Ανάπτυξης) είναι προσανατολισμένο στη διδασκαλία μαθητών κάθε ηλικίας με ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες. - See more at: http://lexialds.blogspot.gr/p/home-page.html#sthash.V3XBV7Qh.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου