Google+ Τι διδάσκεται σε κάθε επίπεδο - τάξη στα Αγγλικά. ~ LEXIA L.D.S.

Ακολουθήστε μας:

Τι διδάσκεται σε κάθε επίπεδο - τάξη στα Αγγλικά.

Τα επίπεδα και οι αντιστοιχίες τους με τις τάξεις, τις πιστοποιήσεις και την αναγνώρισή τους στο Α.Σ.Ε.Π. έχουν περιγραφεί στα άρθρα:

Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσομάθειας (CEFR) - Το Α.Σ.Ε.Π. - See more at: http://lexialds.blogspot.gr/2013/09/cefr.html#sthash.J1Tx88j5.dpuf
 - Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσομάθειας (CEFR) - Το Α.Σ.Ε.Π.
 - Επίπεδα γλωσσομάθειας



Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά ανά κατηγορία (λεξιλόγιο, γραμματική, θεματικές προφορικών κ.α.) τι διδάσκεται και τι αναμένεται να έχει κατακτηθεί σε κάθε επίπεδο εκμάθησης της αγγλικής ως ξένης γλώσσας.
(Όποια φωτογραφία θέλετε να μεγενθύνετε, πατήστε πάνω της)



Επίπεδα κατά CEFR

Γραμματική

A1

Adjectives: common and demonstrative
Adverbs of frequency
Comparatives and superlatives
Going to
How much/how many and very
common uncountable nouns
I’d like
Imperatives (+/-)
Intensifiers - very basic
Modals: can/can’t/could/couldn’t
Past simple of “to be”
Past Simple
Possessive adjectives
Possessive s
Prepositions, common Prepositions of place
Prepositions of time, including in/on/at
Present continuous
Present simple
Pronouns: simple, personal Questions
There is/are
To be, including question+negatives Verb + ing: like/hate/love

A2

Adjectives – comparative, – use of
than and definite article
Adjectives – superlative – use of definite article
Adverbial phrases of time, place and frequency – including word order
Adverbs of frequency
Articles – with countable and
uncountable nouns
Countables and Uncountables:
much/many
Future Time (will and going to)
Gerunds
Going to
Imperatives
Modals – can/could
Modals – have to
Modals – should
Past continuous
Past simple
Phrasal verbs – common
Possessives – use of ‘s, s’
Prepositional phrases (place, time and movement) Prepositions of time: on/in/at
Present continuous
Present continuous for future Present perfect
Questions Verb + ing/infinitive: like/
want-would like
Wh-questions in past Zero and 1st conditional

B1

Adverbs
Broader range of intensifiers such
as too, enough
Comparatives and superlatives
Complex question tags
Conditionals, 2nd and 3rd
Connecting words expressing
cause and effect, contrast etc.
Future continuous
Modals - must/can’t deduction
Modals – might, may, will, probably
Modals – should have/might have/etc
Modals: must/have to
Past continuous
Past perfect
Past simple
Past tense responses
Phrasal verbs, extended
Present perfect continuous
Present perfect/past simple
Reported speech (range of tenses)
Simple passive
Wh- questions in the past
Will and going to, for prediction

B2

Adjectives and adverbs
Future continuous
Future perfect
Future perfect continuous
Mixed conditionals
Modals – can’t have, needn’t have
Modals of deduction and speculation
Narrative tenses
Passives
Past perfect
Past perfect continuous
Phrasal verbs, extended
Relative clauses
Reported speech
Will and going to, for prediction
Wish
Would expressing habits, in the past

C1

Narrative tenses for experience,
incl. passive
Passive forms, all
Phrasal verbs, especially splitting
Wish/if only regrets





Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσομάθειας (CEFR) - See more at: http://lexialds.blogspot.gr/2013/09/cefr.html#sthash.J1Tx88j5.dpuf
Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσομάθειας (CEFR) - Το Α.Σ.Ε.Π. - See more at: http://lexialds.blogspot.gr/2013/09/cefr.html#sthash.J1Tx88j5.dpuf
Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσομάθειας (CEFR) - Το Α.Σ.Ε.Π. - See more at: http://lexialds.blogspot.gr/2013/09/cefr.html#sthash.J1Tx88j5.dpuf
Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσομάθειας (CEFR) - Το Α.Σ.Ε.Π. - See more at: http://lexialds.blogspot.gr/2013/09/cefr.html#sthash.J1Tx88j5.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου