Η Εξέταση για το Πιστοποιητικό Επαρκούς Γνώσης της Αγγλικής (Examination for the Certificate of Competency in English Competency) δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου του Michigan και της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης το 1992. Για τη δημιουργία και ανάπτυξη των εξετάσεων αυτών, το Πανεπιστήμιο του Michigan αξιοποίησε την πολύχρονη πείρα του στη διδασκαλία της Αγγλικής και στην ανάπτυξη και διεξαγωγή εξετάσεων, ειδικά στο χώρο της γλωσσομάθειας της Αγγλικής . Οι εξετάσεις ECCE διεξήχθησαν δοκιμαστικά με 375 ενήλικες και εφήβους στην Αθήνα τον Μάιο του 1993 και αργότερα το ίδιο έτος, έλαβαν την τελική τους μορφή. Οι εξετάσεις ECCE διεξήχθησαν επίσημα για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Μάιο του 1994 και παγκοσμίως τον Ιούνιο του 1995.
Το πιστοποιητικό Competency αποτελεί επίσημο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας της Αγγλικής σε επίπεδο Β2, όπως αυτό ορίζεται από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης (CEFR). Απονέμεται από το Πανεπιστήμιο του Michigan, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια των Η.Π.Α. στον τομέα της γλωσσικής έρευνας, με μακρά πείρα στη δημιουργία και ανάπτυξη εξετάσεων γλωσσομάθειας της Αγγλικής.
Το ECCE είναι επίσημα αναγνωρισμένο από το ελληνικό κράτος (Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού) και από τον ιδιωτικό τομέα (π.χ. αεροπορικές, ασφαλιστικές και ναυτιλιακές εταιρείες, ταξιδιωτικά γραφεία, ιδιωτικές τράπεζες κλπ) ως πιστοποιητικό γλωσσομάθειας της Αγγλικής σε επίπεδο Β2. Επίσης, αναγνωρίζεται σε διάφορες χώρες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς σκοπούς που απαιτούν πιστοποίηση γλωσσομάθειας αυτού του επιπέδου.
Δομή και Περιεχόμενο του ECCE
Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει τη δομή και το περιεχόμενο των εξετάσεων ECCE όπως πρόκειται να αλλάξουν από το Μάιο 2013. Οι αλλαγές αφορούν στις ενότητες GVR και Listening και παρουσιάζονται με έντονη γραμματοσειρά.Ενότητα | Χρόνος | Περιγραφή | # ερωτήσεων |
---|---|---|---|
Κατανόηση Προφορικού Λόγου (Listening) |
30 λεπτά |
Μέρος 1 (πολλαπλή επιλογή) Σύντομος ηχογραφημένος διάλογος που ακολουθείται από μία ερώτηση. Οι επιλογές δίνονται με τη μορφή εικόνων. |
30 |
Μέρος 2 (πολλαπλή επιλογή) Σύντομες ομιλίες με τέσσερα διαφορετικά θέματα ακολουθούμενες από 4-6 εκτυπωμένες ερωτήσεις η κάθε μία. Στους υποψήφιους δίνεται χρόνος να διαβάσουν τις ερωτήσεις πριν ακούσουν την κάθε ομιλία. Δίνονται τέσσερις εκτυπωμένες επιλογές απαντήσεων για κάθε ερώτηση. |
20 | ||
Γραμματική, Λεξιλόγιο, Κατανόηση Γραπτού Λόγου (GVR) |
90 λεπτά |
Γραμματική (πολλαπλή επιλογή) Μία ελλιπής πρόταση ακολουθούμενη από επιλογές λέξεων ή φράσεων. Μόνο μία επιλογή είναι γραμματικά σωστή. |
35 |
Λεξιλόγιο (πολλαπλή επιλογή) Μία ελλιπής πρόταση ακολουθούμενη από επιλογές λέξεων. Μόνο μία λέξη είναι σωστή για το συγκεκριμένο περιβάλλον. |
35 | ||
Κατανόηση Γραπτού Λόγου (πολλαπλή επιλογή) Μέρος 1 Σύντομο κείμενο ακολουθούμενο από 5 ερωτήσεις κατανόησης. (Δύο κείμενα)Μέρος 2 Τέσσερα σύντομα κείμενα που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους ακολουθούμενα από 10 ερωτήσεις κατανόησης. (Δύο ενότητες κειμένων) |
30 | ||
Έκθεση (Writing) | 30 λεπτά | Ο υποψήφιος διαβάζει σύντομο απόσπασμα από άρθρο εφημερίδας και γράφει επιστολή ή έκθεση παρουσιάζοντας την άποψή του σχετικά με την κατάσταση ή το θέμα που περιγράφεται στο άρθρο. | 1 θέμα |
Παραγωγή Προφορικού Λόγου (Speaking) | 10-15 λεπτά | Δομημένη διαπροσωπική προφορική επικοινωνία μεταξύ ενός υποψηφίου και ενός εξεταστή σε θέματα προκαθορισμένα από το Πανεπιστήμιο του Michigan. Η συνομιλία περιλαμβάνει prompt με εικόνες. | 4 στάδια |
- Τα τρία πρώτα μέρη (Listening, GVR, και Writing) αποτελούν τις γραπτές εξετάσεις και διεξάγονται την ίδια ημέρα. Το τέταρτο μέρος, η προφορική εξέταση, πραγματοποιείται ή την ημέρα των εξετάσεων ή σε προγενέστερη ή μεταγενέστερη ημερομηνία.
- Η δομή και το περιεχόμενο του τεστ αντιπροσωπεύουν την προετοιμασία, τη μεθοδολογία και το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιούνται για την εκμάθηση της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας.
- Στις ηχογραφήσεις της ενότητας κατανόησης προφορικού λόγου (Listening) ακούγονται μόνο καθιερωμένες Αμερικανικές προφορές και δεν χρησιμοποιούνται διάλεκτοι ούτε ακούγονται εξωγενείς ήχοι. Οι υποψήφιοι ακούν μόνο τις φωνές των ομιλητών και επομένως οι επιδόσεις τους δεν επηρεάζονται αρνητικά από εξωτερικούς παράγοντες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου